Blog

Ezért nem működnek a nyelvtanfolyamok vezetőknek –  milyen megoldás létezik, hogy ne álljon le a szakmai pályafutás?

Havonta több olyan vezető keres meg, hogy már túl vannak 2-3 nyelvtanfolyamon, mégis azt érzik: nem haladnak. Jártak nyelvtanárhoz, de hamar véget ért az együttműködés, mert nem értette a tanár az ügyfél igényét. Nem tudnak megszólalni, nem mernek megszólalni, vagy ha mégis, akkor görcsölnek, keresik a szavakat, elakadnak.

De mi lehet ennek az oka, ha közben hónapokat – esetleg éveket – szántak tanulásra?

A válasz egyszerű: nem a vezetőkben van a hiba, inkább abban, hogy a nyelvpiaci kínálat sokszor nagyon általános és a kínált szolgáltatás nem tud annyira leszűkített lenni, hogy például egy termelésvezető vagy indirekt beszerző speciális igényeit elégítse ki.

Miért nem működnek a hagyományos nyelvtanfolyamok vezetői és menedzseri szinten?

  1. Túl általános a tananyag

A legtöbb nyelvtanfolyam sablonos tematikával dolgozik: boltban vásárlás, családi kapcsolatok, időjárás. Ezeknek semmi közük a gyártási meetingekhez, a beszerzési tárgyalásokhoz vagy a havi riportokhoz.

Az éles helyzetek sokszor egyik-hétről a másikra merülnek fel, ezekhez időben és random kell tudni alkalmazkodni a nyelvi szolgáltatónak.

  1. Merev időpontok, fix leckeszámok

Egy vezető nem tud minden héten ugyanabban az időpontban jelen lenni. A rugalmatlan rendszer ellehetetleníti a hosszú távú tanulást.

  1. Túl sok nyelvtan, túl kevés beszéd

Sok vezetővel találkozom, akik azt mondják: “bárcsak ne agyalnék annyit a nyelvtanon!”. Ez nem az ő hibájuk. Évekig úzták beléjü(n)k, hogy minden mondatot nyelvtanilag tökéletesen kell felépíteni, különben az hiba. Egy hiányzó nyelvtant is fel lehet úgy turbózni, hogy közben az adott pozícióhoz, üzleti helyzetekhez illesztjük az információkat. Szoktam mondani, hogy a létigét nem úgy kell gyakorolni, hogy a „Barna ló nem fekete.”, hanem „Ez egy időhatékony megoldás.”

Pedig a valóság az, hogy a hatékony kommunikációhoz a nyelvtan csak egy szűk szelete számít.

  1. Nincs egyénre szabva

Egy autóipari beszerzési vezető, egy női cégvezető, vagy egy gyártásért felelős manager más szavakat, helyzeteket, kifejezéseket használ a mindennapokban. Ezt egy tankönyv nem tudja lekövetni.

  1. Hiányzik a stratégia

A legtöbb tanfolyamon csak “jársz” valahova, de nincs meg a miértje, nincs értelmes célkitűzés, se mérhető mérföldkő. Ritkán

Mi működik helyette?

✔️ Coaching szemlélet

Középpontban az ügyfél. Rövid, célzott gyakorlatok, iparág-specifikus tartalommal, igényes videós tartalmakkal, személyes coaching alkalmakkal és bizonyos üzleti helyzetek szimulációjával.

✔️ Mentorálás

Nem kell vakon bíznod a folyamatban: vezetlek, és tudod, mit miért csinálunk. Kipróbált, ügyfél által tesztelt és visszaigazolt módszerekkel haladunk.

✔️ Rugalmasság

Nem gond, ha tárgyaláson vagy, esetleg váratlan probléma adódott a cégnél, amely nem tűr halogatást. A coaching időpontokat hozzád igazítjuk. Az ország bármely területén vagy, a személyes coaching alkalmak által én utazom hozzád.

✔️ Kommunikáció-központú tanulás

Nem tökéletes mondatokat tanulunk, hanem olyanokat, amit kimondasz, és eléred vele, amit szeretnél. Tanácsok, mit lehet tenni, ha egy szakszó nem jut eszedbe, vagy mire figyelj, ha kérdést kapsz!

✔️ Mérhető eredmények

Minden programban van egy egyénre szabott, valódi felhasználáshoz kötött projektfeladat. Prezentáció, meeting, tárgyalás vagy riport.

Hogy néz ez ki a gyakorlatban?

A MenedzserAngol programjaiban nem “angolt tanulsz”, hanem kommunikációs eszközöket kapsz az iparágadra szabva. Célom, hogy a coaching programok által 3-6 hónap alatt valódi, használható tudásod legyen, amivel már nemcsak tárgyalni tudsz, de partnert is nyersz.

Ha te is érzed, hogy a nyelvtanfolyam nem neked való, lehet, hogy másra van szükséged. Írj egy üzenetet, és beszéljük át, neked mi működne legjobban, vagy foglalj hozzám időpontot egy ingyenes konzultációra!

Oszd meg másokkal is:

További bejegyzések